Hur är det med julkänslan egentligen?

Hur är det med julkänslan egentligen? Har ni fått någon ännu? Nu är snön borta och jag fryser inte i December månad i år, jag har inte julkänslan ännu, hade jag nog inte det förra året heller. Enda dagen man kände av julkänslan var på självaste julafton. Jag och Emma pratade om det här för några dagar sedan, att när man kollar på julfilmer eller från USA så ser allt så himla lyckligt och glatt ut och de börjar fira redan första advent. Men blir så glad av se sånna filmer, skulle önska att jag bodde i USA under vintern för där går folk verkligen in för att känna den där julkänslan. Det är så mycket runt om. Folk går och julhandlar och man ser verkligen hur folk stuttsar fram och alla säger god jul tillvarandra.

Hur mysigt julen och vintern än är så känner jag att jag kan inte få in den här riktiga känslan som man kände när man var liten. Det är lite tråkigt. Önskar att det kunde vara likadant nu som när man redan i December månad började skriva önskelista, följde julkalendern, längtan efter jullov och framför allt spänningen innan julafton. Jag ska hitta den på något vis i år, jag älskar ju att kolla på film så kanske några mysiga julfilmer om inte disney filmer kan få igång julkänslan ännu mer? Eller ta upp granen nu istället för dagen innan julafton. Jag vill känna den där julglädjen som är på film.. men sen när man tänker efter så kanske den julglädjen i filmerna är väldigt överdriven? Fast jag vet att i New York så existerar den.. har ni någonsin varit med om det eller känt så som alla de människorna gör i andra klippet inför julen? Jag saknar barndomen när man ser detta. Jag bet sönder mina naglar, veckor innan självaste julafton. Saknar den känslan. Verkar som om man ska åka till NY för att få en riktig dos av Julglädje! :D Eller vad säger ni? är jag helt ute och cyklar nu eller? ;)

  





  << Ditt namn

  << E-postadress (Visas endast för mig)

  << Bloggadress



    Kom ihåg mig?

Sandra Karlsson, 20 år gammal och bor i lilla Götene och trivs som fisken i vattnet! Tog studenten förra året och nu jobbar jag och lever livet! Jag är en glad tjej som älskar allt som är galet. Det som står mig varmt om hjärtat är min familj, vänner, resa, träna, dansa, shoppa och framför allt min syster . Ni kan följa mig i troligtvis den roligaste tiden i mitt liv som tjugoåring. Hoppas ni gillar den!

Kontakt: [email protected]